Kanał Rss
Content
„Dobroci Świata” w jednym miejscu!
20 maja 2019
19787526_1715219668518619_1858180609890949852_oWywiad z zespołem Lokaah
Redaktor: Skąd pomysł na biznes?
Zespół Lokaah: Historia Lokaah sięga 2002 roku, kiedy to założyciel naszej firmy oczarowany kolorami, zapachami oraz dźwiękami londyńskiego Camden Market, postanowił zatrzymać się tam na dłużej i podjął pracę sprzedawcy. Tam zrodziła się pasja i pomysł przeniesienia „wielokulturowego bazaru” na grunt polski, który dojrzewał przez 4 lata. Lokaah bowiem – podobnie jak londyńskie Camden Market – miała posiadać w swojej ofercie produkty z całego świata. Klient – po wejściu do sklepu – miał czuć się jak na targu: nieonieśmielony cenami i zafascynowany różnorodnością towarów.
W roku 2009 to otwarcie pierwszych sklepów w Trójmieście, z którym jesteśmy do dziś silnie związani, ponieważ to właśnie tutaj do dziś znajduje się nasza centrala, magazyn i biura. W 2011 roku firma nabrała rozpędu i rozpoczęliśmy otwieranie sklepów w kolejnych miastach w Polsce.
Czym zajmuje się firma Lokaah?
Specjalizujemy się w handlu wyrobami etnicznymi pochodzącymi z całego świata: Indii, Nepalu, Tajlandii, Chin, Pakistanu, Maroka czy Brazylii. Od początku istnienia firmy trzymamy się wizji sprzedaży unikatowych towarów w bardzo przystępnych cenach. Długo by wymieniać produkty, ale są to m.in. : biżuteria, szale, kadzidła, olejki, lokalne pamiątki, wyroby kamienne, figurki, tekstylia, shishe, ubrania oraz przeróżne gadżety. Prowadzimy sprzedaż stacjonarną w piętnastu miastach w całej Polsce, a także sprzedaż okazjonalną podczas jarmarków i festiwali.
Kto zazwyczaj korzysta z Państwa usług?
Są to przede wszystkim kobiety.  Mężczyźni onieśmieleni ilością kolorów i błyskotek często dają swoim Paniom czas na spokojne rozejrzenie się po sklepie. Jeżeli chodzi o wiek – przeróżnie, od najmłodszych dzieciaków, przez młodzież, studentów, po dziewięciolatków. Bardzo się z tego cieszymy, ponieważ oznacza to, że każdy może znaleźć u nas coś wyjątkowego dla siebie.
Co najlepiej się sprzedaje?
Przede wszystkim biżuteria, w tym segmencie oprócz stałych, tradycyjnych produktów, z którymi jesteśmy kojarzeni (jak biżuteria z Indii i Nepalu) staramy się podążać za trendami i wprowadzać nowości. Poza biżuterią oczywiście wyroby zapachowe: kadzidła, olejki i woski do aromaterapii.
Co najbardziej lubią Państwo w swojej pracy?
Przede wszystkim to co odróżnia nas od innych sieci : działamy kreatywnie, sami tworzymy witryny sklepowe, dekoracje i aranżacje wystawienia towarów.  Także reakcje klientów po wejściu do sklepu, ich miłe słowa odnośnie tego co tworzymy – to wszystko sprawia, że chce się rano wstać do pracy.
Czy Lokaah zamierza poszerzyć swoją ofertę?
Stale ulepszamy nasze sklepy, wprowadzamy nowości, obserwujemy rynek, poszukujemy i rozmawiamy – to sprawia, że nie można narzekać na nudę. Także tak – oferta jest i będzie stale poszerzana, w czym często pomagają nam klienci, sugerując nam jaki produkt moglibyśmy sprowadzić.
Wchodząc na stronę pojawia się napis „Lokaah znaczy cały świat” co to znaczy?
Słowo „Lokaah” w sanskrycie oznacza dosłownie „Cały Świat”. Przyjęliśmy tę nazwę aby zaznaczyć naszą misję : sprowadzanie towarów z przeróżnych zakątków świata. Drugim naszym hasłem przewodnim jest „Goods of The World” czyli „Dobroci Świata”